Skip to main content

Mann

Salam
Aku sudah banyak kali menonton filem ini. terus terang aku katakan filem ini adalah filem yang betul - betul menyentuh hati aku. Pertama kali aku menonton filem ini adalah pada sepuluh tahun yang lepas melalui CD. Kisah seorang lelaki playboy lakonan Amir Khan yang bertemu dengan Priya lakonan Manisha Koirala. pertemuan mereka berdua membibitkan percintaan dan direstui oleh nenek Dev.
Tanpa disedari, Priya sudah menjadi tunangan orang dan mereka terpisah. Dev hidup susah setelah neneknya meninggal dunia dan kembali bersemangat untuk kembali melukis. Dia melukis sebuah potret iiatu gambar priya bersama neneknya. Tunangan Priya sedar yang dia tidak dicintai oleh Priya merelakan Priya hidup bersama Dev. Priya dan Dev berjanji untuk bertemu di hari kekasih. Dev menanti sambil membawa bunga dan Priya tidak muncul hingga ke malam. Tanpa disedari oleh Dev, ada kemalangan yang berlaku melibatkan Priya.
Dev merasa kecewa kerana seperti dipermainkan. Dev mengadakan pameran lukisan dan agen lukisna memberitahu Dev bahawa potret priyabersama neneknya mahu dibeli oleh seorang wanita cacat. Dev meminta agennya menyerahkan sahaja potret kepada wanita itu tanpa meminta bayaran
Priya yang telah kehilangan kedua - dua kaki membuat keputusan untuk menjauhkan diri dari Dev. Sehinggalah mereka berdua bertemu di teater dan menyangka Priya berkahwin dengan bekas tunangny.
Dev membuat keputusan untuk menemuyi Priya buat kali terakhir kerana Dev mahu menunaikan permintaan neneknya iaitu menyerahkan gelang kaki kepada Priya

Comments

Popular posts from this blog

Tempat makan yang best

Assalamualaikum. Ada juga rakan-rakan yang tanyakan tempat makan yang best dan selalu saya pergi. Saya biasa makan di luar pun tempat makan yang biasa saya pergi tapi tak apalah saya kongsikan juga makanan yang best dan tempat makan yang best. Mungkin ada yang dah biasa pergi.













Artis menulis, Fattah Amin dan Buku

Assalamualaikum,

Berantakan juga media sosial bila isu Fattah Amin menulis buku. Ya, sesunguh itu sangat bagus dan di kagumi selepas mendengar lagunya mula berputar di corong-corong radio maka belia pria yang hebat sekali. Buku berjudul '99 Kata-Kata Fattah Amin'  dipasarkan sejak 11 Februari lalu itu mengundang kritikan dan cemuhan  ramai kerana isi kandungannya didakwa ramai sebagai tidak layak dibukukan.
Kritikan dan cemuhan buku yang di tulis oleh aktor tersebut menjadi bahan ejekan. Imej dan teks buku tersebut digantikan dengan lelaki bangla, Sultan Melaka dan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ahmad Maslan.  Penulis-penulis selebriti janganlah menulis buku untuk sekadar tangkap muat. Hanya beberapa patah perkataan, cukup untuk melengkapkan satu muka surat. Ya,  buku ini dibuat untuk peminat. Kalau setakat gambar-gambar swafoto dengan 'copy and paste' ayat-ayat daripada laman sosial Twitter, IG atau facebook, lebih baik tidak perlu dijual.…

Sinopsis Rindu Syurga di New York

Lily Sarah meninggalkan Malaysia mengikut ibu saudaranya, Datuk Rahmah ke New York.  Dia membesar di situ sehingga berkenalan dengan Michael Ryan yang menjadi sahabat baiknya sewaktu menuntut di Universiti. Michael Ryan sebenarnya amat meminat Islam tetapi tidak boleh memeluk agama Islam kerana ibunya, Rose Wick tidak akan mengakunya sebagai anak jika Michael Ryan meninggal agama asalnya. Hasrat itu amat digfahami oleh datuknya, Eric Turner yang pernah menjadi tentera British dan berkhidmat di Tanah Melayu. Sewaktu di Universiti, Michael Ryan selalu bertindak sebagai pelindung Lily Sarah yang menjadi mangsa  diskriminasi agama.
   Lily Sarah mengahwini Novelis terkenal, Adam Rafail yang sudah tinggalkan nilai-nilai Islam dan adat Melayu dalam hidupnya. Lily Sarah cuba untuk memperbetulkan hidup suaminya. Michael Ryan yang sebenarnya memendam perasaan cinta terhadap Lily Sarah ingin menjadi sahabat pasangan suami isteri itu.
  Perubahan hidup pasangan suami isteri itu bergolak apabila…