Skip to main content

Posts

Showing posts from February 17, 2017

Projek penulisan Kembara

Assalamualaikum Wahai pengembara sekelian alam! Saya mencari pengembara mahu pun penulis yang mahu menulis kisah perjalanan kembara yang menarik, menyedihkan, menyayat hati, melucukan, melukakan, mendukakan dan apa sahaja jenis emosi, marilah kita kongsikan bersama pembaca.
Haaa mana tahu, mungkin karya-karya kembara itu menjadi panduan, rujukan kepada para pembaca yang ingin mengembara TETAPI kita terbit dan kita jual sama-sama. Tiada royalti namun karya hakcipta anda. Selain itu, kobolarasi ini menjadikan anda USAHAWAN yang berjaya.
Ingin tahu lebih lanjut boleh hubungi saya di talian WhatsApp atau telegram di nombor 0193914673
















Terusir

Terusir Tajuknya simple tetapi menarik. Sejujurnya saya tidak akan kewujudan novel ini sehinggalah saya mengetahuinya di Facebook. Tanpa membuang masa saya terus memesan buku ini melalui seorang rakan di facebook.
Terusir sudah menggambarkan seseorang di usir dan terus menderita. Tulisan hamka tidak pernah jauh dari kisah rumahtangga seperti Merantau ke Deli,Tenggelamnya Kapal Van Der Wijk.  . Bukan seperti kisah-kisah rumah tangga dalam novel-novel popular.
Mariah, isteri yang telah di usir oleh suaminya akibat fitnah keluarga suaminya. hamka sentiasa menggunakan teknik surat dalam karya-karyanya. usiran dari suaminya membuatkan Mariah menderita kerana terpisah dengan anak lelakinya, Sofyan. Utusan surat kepada suaminya Azhar menginggatkan suaminya akan janji-janji yang pernah dilafazkan di awal pernikahan.
Mariah bekerja dengan Nyonya dan bernikah dengan Yasin namun setelah Nyonya pulang ke Eropah, Mariah bercerai dengan Yasin. Maka dari situ bermulanya kehidupan beliau sebagai Pel…

Innocent Defendant vs Remember War of The Son

Sebenarnya saya bukanlah pengikut K-pop yang tegar. walaupun ramai yang menggilai, saya hanya biasa-biasa sahaja. Tidak semua drama Korea  mahupun filem saya akan tonton. Saya agak memilih. Bermula dengan drama Doctor Stranger melarat ke drama Remember: War of the son seterusnya Legend of the Blue Sea ke Please Come Back Mister dan sekarang Innocent Defendant.
Drama Innocent Defendant lebih kurang sama dengan Remember war of The Son. Kedua-dua drama ini ada peguam dan pendakwaraya. Seperti biasa ada watak antogonis iaitu watak orang jahat. Nam Kyu Man dan Chan Min Ho/ Chan Su Ho lebih kurang psiko dan jahatnya. Persamaanya adalah watak orang kaya dan mewarisi kekayaan keluarga.
Dalam drama Remember war of The Son, Seo Jin Woo mengalami hypertasia manakala Park Jung Woo mengalami Amnesia. 
Seo Jin Woo mahu membawa pembunuh ke muka pengadilan yang menyebabkan ayahnya meringkuk ke penjara  manakala park Jun Woo mencari pembunuh isterinya sehingga menyebabkan dia sendiri meringkuk ke dal…